vrijdag 20 januari 2017

Recept kokoskoek


Als je van kokos houdt dan is kokoskoek een heerlijk recept wat je zo klaar hebt gemaakt. Hieronder het recept:

Benodigdheden:
180 gram (riet)suiker
125 gram zelfrijzend bakmeel
75 gram boter
125 gram kokos
1 eetlepel melk
1 ei

Bereiding:
Doe alle benodigdheden in een kom en kneed het tot een bal. Bewaar alleen een kleine hoeveelheid van de kokos om later over de koek te strooien. 


Doe eerst bakpapier in een boterkoekvorm en doe dan het deeg erin. Je kunt de bovenkant mooi glad strijken met een lepel.


Strooi daarna de overige kokos er overheen.
Bak de koek in ongeveer 20 minuten op 175 graden tot hij lichtbruin is.

Eet smakelijk!

 

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heerlijk uit. Ik ga het eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annemarie,

    Ik heb afgelopen tijd je blog helemaal doorgespit. Dankjewel voor al je mooie artikelen. Ik heb nog wel n vraag: hoe zijn jij en je man samen bezig met de Bijbel? Wij doen pogingen om er samen mee bezig te zijn, maar als je dit niet mee hebt gekregen in je opvoeding is het moeilijk om het 'eigen' te maken.

    Groet,
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Rianne,

      Ja dat kan dan inderdaad lastig zijn. Het werd een beetje een lang antwoord, dus ik heb er maar even een blogbericht van gemaakt: http://geborgen-in-god.blogspot.nl/2017/01/samen-met-je-man-bezig-zijn-rondom-de.html

      Veel zegen!
      Hartelijke groet van Annemarie

      Verwijderen
    2. YOUVERSION bijbel app prachtig!

      Verwijderen
  3. Klinkt heerlijk! Ik ga het zeker eens proberen.
    Wat een mooi theepotje trouwens. Waar heb je deze gekocht? :) Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ashley,

      Het theepotje kocht ik een aantal jaren geleden bij de Action voor een paar euro, een koopje ;-).

      Liefs Annemarie

      Verwijderen
  4. Bedankt voor dit recept! Ik heb de koek van de week gebakken en het was erg lekker. Een deel heb ik ingevroren, daar ga ik van het weekend lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PS Als extra toevoeging had ik er een geprakte banaan door gedaan. Was erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ariëtte,
      Dank voor de tip! Heel handig dat je een deel hebt ingevroren, het is altijd leuk om wat extra's voor het weekend te hebben. Ik heb juist vanmiddag een heerlijke appeltaart gebakken voor het weekend ;-).
      Liefs Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!