donderdag 8 september 2016

Een overzichtelijk kruidenvoorraadje maken

Al een tijdje wilde ik iets bedenken voor mijn rommelige kruidenvoorraadje, maar er kwam elke keer niet van. Zeker de zakjes van de buitenlandse supermarkt, die ik vaak koop, zijn niet erg handig in het gebruik.  

Nu heb ik een tijdje geleden leuke potjes gekocht bij de Xenos en dit is nu mijn kruidenvoorraadje geworden:

 
Op elk potje heb ik een etiketje geplakt met de naam en ik kan het zo van de plank pakken:


Ik gebruik ze nu al weer een paar weken en vooral als ik veel kruiden nodig heb (bijvoorbeeld met nasikruidenmix maken) dan ben ik denk ik twee keer zo snel klaar. Ik heb ook aparte potjes gemaakt voor nasikruidenmix, mexicaanse kruiden en satékruidenmix (die gebruik ik als ik zelf satésaus maak), zodat ik daar ook altijd een voorraadje van kan maken. Dat scheelt weer tijdens het koken.

Misschien ook een idee (als je het nog niet hebt gedaan en als je van koken houdt ;-)) om ook van dit soort potjes te kopen en een voorraadje kruiden aan te leggen. Het kost even tijd, maar daarna heb je er bijna iedere dag plezier van! De potjes van de Xenos vind ik zelf erg handig, ook omdat er bij mij 2 boven elkaar op de plank passen. Ik wilde een linkje maken naar de site, alleen dat lukte helaas niet. Maar als je  op de site van Xenos zoekt op 'confituren-pot 240 ml' zijn ze vast ook te vinden ;-).

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er echt heel mooi en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig en overzichtelijk om je kruiden zo te bewaren. 'k Ben zelf ook echt een 'kruidenliefhebber'. Alleen van de geur kan ik al erg genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!