maandag 5 september 2016

Een geboorteslinger maken

Voor de geboorte van onze dochter had ik zelf een geboorteslinger gemaakt: heel leuk, snel gemaakt en het koste helemaal niets. Hieronder zal ik uitleggen hoe je hem kunt maken.

Benodigdheden:
- dun, houten latje
- gekleurd papier (lichtroze)
- wit, stevig papier
- de letters van de naam (2x)
- lint
- hartjes met gaatje erin om op te hangen (van hout of ander materiaal)

Zo maak je het:
Verf het latje de kleur die je het wilt hebben, ik heb het lichtroze geverfd. (Lees: mijn man heeft het voor mij lichtroze geverfd ;-))
Maak daarna de letterkaartjes. Knip rechthoekjes uit wit, stevig papier. Scheur van gekleurd papier (ik heb lichtroze gedaan) stukjes die je erop plakt. Print dan alle letters van de naam uit in een mooi en duidelijk lettertype, knip ze uit en plak ze op de kaartjes. Ik heb het twee keer gedaan, zodat je de naam aan de binnen- en buitenkant kunt zien. Maak in elk kaartje gaatjes met een perforator en rijg ze aan het lint.
Maak het lint vast aan het latje. Laat aan beide kanten een stuk lint over om het latje later voor het raam op te hangen. Bevestig daarna de hartjes aan het hout doormiddel van een lintje.
Deze slinger zou je bijvoorbeeld ook goed kunnen maken voor een verjaardag, met een andere tekst erop.



4 opmerkingen:

  1. Echt supper leuk gedaan. Zag er leuk uit toen ik het zag hangen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk. Bedankt voor je duidelijke beschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Francien Tronchet-Hak8 augustus 2017 om 22:50

    Ha Annemarie,

    Wat ontzettend leukom op jou blog te stuiten. Ik was aan het googlen voor een leuke geboorteslinger. Toen kwam ik hier terecht. Hoe is het met je? Fijn om te lezen dat je gelukkig getrouwd bent en twee lieve kinderen hebt.
    Zelf verwacht ik binnen enkele dagen de 4e. Vandaar mijn zoektocht. (inmiddels werk ik niet meer in Bles, maar in Ridderkerk op school). Lekker dichtbij.
    Wie weet volg ik je idee voor de slinger.
    Hartelijke groet,

    FRancien Tronchet-Hak (je oud-collega en klasgenoot)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Francien,

      Wat leuk een reactie van jou en wat mooi dat je bijna bent uitgerekend van je 4e kindje. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig!
      Inderdaad lekker dichtbij, werken in Ridderkerk.
      Met ons gaat het goed, het is fijn om moeder te zijn. Soms ook wel druk, dat zal jij met de 4e op komst vast nog wel meer merken als ik.
      Jammer dat we niet op loopafstand van elkaar wonen, dan kwam ik gezellig een keertje thee bij je drinken of jij bij mij ;-). We hebben vast genoeg te kletsen!
      Heel veel sterkte met de laatste lootjes en ook voor de bevalling!

      Hartelijke groetjes van Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!