vrijdag 7 augustus 2015

Maaltijdsalade met rode pesto

 

In de zomer is het soms erg lekker om 's avonds een salade te eten in plaats van iets warms. Deze salade hebben wij deze zomer al regelmatig gegeten: heerlijk! Je kunt hem ook makkelijk meenemen als je bijvoorbeeld ergens buiten gaat eten. Onderstaand recept is voor ongeveer 5 tot 6 personen.

Benodigdheden:
250 gram fusili of ander soort pasta
rode pesto
paprika poeder
scheut chilisaus
1 zakje mozzarella
ongeveer een halve krop ijsbergsla
rode paprika
kerstomaatjes (een paar gewone tomaten kan natuurlijk ook)
pijnboompitten

Bereiding:
Kook de pasta in water en laat het afkoelen.
Snijd de mozzarella in kleine stukjes en meng het met de rode pesto, paprikapoeder en een scheut chilisaus. Je kunt zelf een beetje kijken hoeveel je van alles er doorheen mengt, dat hangt een beetje af van jullie smaak.


Was en snijd daarna de ijsbergsla en de kerstomaatjes.
Was en snijd de paprika in kleine stukjes.
Wanneer de pasta is afgekoeld, kun je alles door elkaar mengen.
Rooster tot slot de pijnboompitten en strooi die er overheen.
Als je het lekker vind kun je nog wat extra pesto door de salade heen scheppen. (Dat doet mijn man altijd ;-))

Tip:
Pijnboompitten zijn meestal best wel duur. Daarom gebruik ik voor deze salade ook wel eens 2 zakjes mozzarella in plaats van 1 en laat ik de pijnboompitten weg. Ook erg lekker en goedkoper.

2 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit! Ik koop meestal pijnboompitten bij Xenos. Daar zijn ze niet zo duur (1,69 voor een zakje geloof ik) en ook regelmatig in de aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!