maandag 11 mei 2015

Citaten om over na te denken (21 t/m 40)

Alweer best een tijdje geleden heb ik een bericht geplaatst met 20 mooie citaten en had ik beloofd dat nog een keer te doen. Ik was het niet vergeten, maar er was gewoon elke keer wel iets anders om over te schrijven ;-). Hier zijn ze alsnog:

Vrij vertaald: Laat alles in de handen die verwond werden voor jou.

21) God sluit geen deur zonder een andere open te maken. A. Weiss
22) Alles kan God, maar èèn ding niet: hen teleurstellen die op Hem vertrouwen. E.F. Schumacher
23) Christus is de Bron van mijn vreugde.
24) Niets wat wij Hem geven zal verloren gaan. Elisabeth Elliot
25) Verdriet kijkt achterom, zorgen om zich heen, maar geloof kijkt omhoog.
26) Alles verandert, behalve God.
27) Iedere dag mis ik heel veel goeds en ik zie niet de zegen, die op mijn weg komt.
28) Moed is vrees die gebeden heeft.
29) Om het belang van het anker te beseffen, moeten we de kracht van de storm voelen. Corrie ten Boom
30) Ons vertrouwen en onze hoop liggen niet in de beloften, maar in Hem Die de beloften gaf. Corrie ten Boom

Vrij vertaald: God geeft altijd het beste van Zichzelf aan degenen die de keuze aan Hem overlaten.
 
31) Soms heeft het diepste niveau van vertrouwen de schijn van niets doen. Elisabeth Elliot
32) Het is niet de kracht dat we nooit vallen, maar telkens weer op mogen staan. 
33) Het gebed is het openen van de sluizen voor de machtige oceaan van God. Bisschop Westcott
34) Het loont om op God te wachten. Hij komt niet te vroeg en niet te laat. C.H. Spurgeon
35) Vrees klopte aan de deur. Het geloof deed open. Er was niemand. Corrie ten Boom
36) De Heere is mijn verder.
37) De strijd is niet de onze, maar van God.
38) Overgave aan de Heere is geen geweldig offer, geen angstaanjagende daad, het is het verstandigste wat je kunt doen. Corrie ten Boom
39) God ontwikkelt geestelijke kracht in ons leven door de druk van moeilijke situaties.
40) Als er een verleiding op de deur klopt, vraag ik of Jezus de deur wil openen. Dat is erg veilig. Corrie ten Boom

Weet je ook nog een mooi citaat?

9 opmerkingen:

  1. My home is in heaven, I'm just traveling to this world.
    Billy Graham

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trough this world bedoel ik�� bedankt voor je mooie blog! Prachtig! Groetjes Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lianne, dankjewel voor je reactie. Die uitspraak had ik nog niet eerder gehoord, erg mooi! Groetjes Annemarie

      Verwijderen
  3. Hoi Annemarie,

    via,via,via kwam ik op jou blog terecht;)

    God is goed! wat wil Hij ons toch veel leren, (ik merk het aan je schrijven) en wat weten wij nog maar zo'n klein deel van Hem.
    Hoe heerlijk is het om Hem te mogen dienen, met Hem te leven!

    omdat je erom vroeg, hierbij nog wat citaten die ik zelf eens had opgeschreven.
    ik kwam erachter dat de mooiste 'citaten' uit Jezus eígen mond komen.
    Zoals 'ik ben de Weg, de Waarheid en hét Leven'
    want veel dieper.... de woorden die Hí'j spreekt zijn DABAR. er is iets bijzonders met Zijn spreken. dat is zó anders dan als wij mensen iets zeggen. Van Zijn worden gaat een kracht uit.. het werkt iets uit! Hoe machtig is onze God!

    hier een bron die het woord DABAR / Gods spreken probeert uit te leggen:

    http://www.izb.nl/verdieping/artikelen/vergaderopeningen-12




    - VANDAAG bent u Hem nader, dan GISTEREN.... - Ch spurgeon
    - Wie geen tijd heeft om te bidden, werkt harder dan God van hem vraagt - Corrie ten Boom
    - Als je wilt weten hóe diep God de zonde haat, zie dan eens naar Golgotha - Octavius Winslow (uit het dagboek 'morgengedachten,dagelijks wandelen met God) heel leerzaam boek , aanrader
    - een christen is iemand die zich 100 % verantwoordelijk weet voor God, en tegelijk 100 % afhankelijk van God. Ds R van Kooten
    - Je kunt veel spaargeld op de bank hebben staan, maar wat heb je eraan als je nog steeds bij God in het rood staat?
    - Kleine gaven (talenten) en grote genade zijn beter, dan grote gaven en geen genade
    - Als de genade verbleekt, verflauwt de verwondering

    Groetjes Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Margriet, mooi dat je op mijn blog terecht bent gekomen ;-). Heel hartelijk bedankt voor je reactie, ik vind het echt een waardevolle aanvulling op mijn blog! En wat je zegt is helemaal waar hoor: de uitspraken van de Heere Jezus Zijn echt het allermooist en het krachtigst. Ik heb je linkje over DABAR al even vluchtig bekeken, ik hoop het een andere keer nog wat nauwkeuriger te lezen. Ook prachtig die citaten die je noemt!
      Lieve groetjes van Annemarie

      Verwijderen
  4. Dankje Margriet! Groetjes Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi Annemarie.
    ik heb er heel veel over gebed.. als je die wil hebben, moet je maar even mailen ;-)
    lieve groetjes,
    Aline

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!