maandag 30 maart 2015

Citaten om over na te denken (1 t/m 20)

Een aantal jaren geleden heb ik voor mezelf een keer allemaal mooie citaten opgeschreven en ik gebruik ze nog steeds. Soms schrijf ik een citaat op een kaartje wat ik naar iemand stuur, of ik hang er een tijdje een op ergens in huis. Dat kan ook wel eens heel goed zijn voor me:-). Of ik lees ze zomaar weer eens een keertje. Hieronder heb ik 20 van mijn lievelingsuitspraken voor jullie opgeschreven en later hoop ik dat in een ander bericht nog eens te doen. Van sommigen weet ik niet goed van wie ze zijn. Als ik het wel weet heb ik het er achter geschreven.

Vrij vertaald: Er is geen put zo diep, of de hand van God is dieper.

1) In acceptatie schuilt vrede. Amy Carmichael
2) Wanneer we onze blijdschap in God vinden, houdt Hij niet op, ons blijdschap te schenken. C.H. Spurgeon
3) God gebruikt onze problemen als bouwmateriaal voor Zijn wonderen.
4) Als de Heere ons voor elk gedrag een voorschrift had willen geven, was er geen andere relatie nodig geweest dan die met de bladzijden van een boek. Elisabeth Elliot
5) Er is geen situatie zo wanhopig dat de Heere niets kan uitrichten.
6) Iets kleins is iets kleins, maar betrouwbaarheid in iets kleins is iets groots. Hudson Taylor
7) Stel jezelf, je bekwaamheden en je geld ter beschikking van God. Hij kan er zoveel meer mee doen dan jij. Corrie ten Boom
8) De Herder is zoveel meer bezorgd dat de schapen op de plek komen waar ze thuishoren dan de schapen zelf. Elisabeth Elliot 
9) Het geheim is Christus in mij, niet een andere reeks omstandigheden. Elisabeth Elliot
10) Ik heb vele dingen in mijn handen gehad en ik heb ze alle verloren. Maar alles wat ik in Gods handen heb gelegd, bezit ik nog steeds. Maaten Luther 
 
Vrij vertaald: Het is veilig om Hem te vertrouwen in het vervullen van de verlangens die Hij Zelf in jou heeft gelegd.

11) De onbeperkte hulpbronnen van Christus zijn genoeg voor onze nooit eindigende noden. Corrie ten Boom
12) Wees nooit bang om de onbekende toekomst over te laten aan een God die jou kent. Corrie ten Boom 
13) Christus is gestorven, Christus is opgestaan en Christus zal terugkomen. Elisabeth Elliot
14) Schenk mij Uzelf, want zonder U zou mijn verlangen niet vervuld zijn, al ontving ik alles wat U gemaakt hebt. Augustinus
15) Voed je geloof en je twijfel zal verhongeren.
16) Doe wat je kunt met de middelen die je hebt op de plek waar je bent.
17) De diepste geestelijke lessen worden geleerd tijdens periodes van lijden. Elisabeth Elliot
18) Wie zijn hele vertrouwen aan de Heere schenkt, kan gelukkig zijn als anderen wanhopen en twijfelen. C.H. Spurgeon
19) Een genadige Vader doet ons dingen verliezen, zoals een boom zijn bloemen moet verliezen voordat hij vrucht kan dragen. Elisabeth Elliot
20) Gisteren is voorbij, morgen komt nog en vandaag helpt de Heere.

Dit waren ze. Binnenkort zien jullie als het goed is de volgende 20 wel verschijnen ;-).

1 opmerking:

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!